Hjem > Aktuelt > Nyheder > Åbent brev til kulturminister Mette Bock

Åbent brev til kulturminister Mette Bock

7. april 2017
Ergoterapeutforeningen er i dag sammen med 28 andre organisationer medunderskriver af et åbent brev om Kvinfo til kulturminister Mette Bock, som er blevet bragt som helsidesannonce i Politiken.

Brevet er en reaktion på, at regeringen ønsker at fratage statsstøtten til Kvinfo, som årligt modtager en bevilling på 6,8 mio. kr.

I brevet argumenterer organisationerne for at bevare Kvinfo, der er unikt som nationalt videnscenter og forskningsbibliotek.

”Vi har som samfund brug for institutioner som Kvinfo. Den formidling af specifik viden som Kvinfo står for varetages ikke af andre, og vi vil alle blive fattigere, hvis vi skal være foruden – ligesom arbejdet med at fremme ligestillingen på et oplyst grundlag vil blive sat meget tilbage,” hedder det i brevet som blandt andet er underskrevet af Tina Nør Langager, formand for Ergoterapeutforeningen.

Tilføj en kommentar

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Opdater Indtast bogstaverne, som du ser i billedet. Indtast bogstaverne, som du ser i billedet. Hvis du ikke kan læse dem, kan du generere et nyt billede ved at trykke på ikonet til venstre for billedet. Der er ikke forskel på store og små bogstaver.